Program
KAF
(PL) Zajęcia edukacyjne dla klas IV-VIII
(PL) stały program
(PL) stały program
(PL)
Zapraszamy na zajęcia edukacyjne w Krupa Art Foundation!
Spotkania przygotowane dla uczniów klas IV-VIII odbywają się w przestrzeni naszych wystaw nawiązując tematycznie do nich lub wybranych dzieł. Uczniowie aktywnie uczestniczą w warsztatach w otoczeniu dzieł sztuki pod okiem opiekunek i opiekunów ekspozycji.
Zajęcia realizowane są:
- w grupach liczących od 10 do 30 osób;
- czas trwania zajęć: ok. 75 minut;
- terminy: poniedziałki, środy i czwartki w godz. 10:00-15:00;
możliwość realizacji zajęć w weekendy w godz. 11:00-14:00 po wcześniejszym umówieniu; - koszt: 200 zł dla grupy do 20 osób, dodatkowe osoby do max 30 os. w grupie – 12 zł od osoby;
- zapisy visit@krupaartfoundation.pl.
Zasady uczestnictwa
- zajęcia prowadzone są w grupach liczących minimum 10 osób i maksimum 30 osób;
- w przypadku grupy liczącej mniej niż 10 osób pobierana jest opłata za lekcje i warsztaty jak za 10 osób;
- opiekun ma obowiązek asystowania grupie przez cały czas pobytu w KAF;
- podczas zajęć mogą być wykonywane zdjęcia na potrzeby KAF, jeżeli nie wyrażają Państwo na to zgody, prosimy o wcześniejszą informację;
- nauczyciele lub opiekunowie podczas zajęć mogą wykonywać zdjęcia bez użycia lampy błyskowej,
- na sale wystawiennicze nie wnosimy jedzenia i picia;
- podczas rezerwacji prosimy o informacje o szczególnych potrzebach uczestników.
Propozycje zajęć dla uczniów klas IV-VIII
- Poza ramą
Co to znaczy wyjść poza ramę i dlaczego najlepiej to wytłumaczyć na przykładach z dziedziny sztuki? Podczas warsztatu poznamy kreatywne dzieła, które przekroczyły konwencje i wyznaczyły w sztuce nowe trendy. W konceptualnej części zajęć popracujemy metodą design thinking nad pomysłami twórczego wykorzystania ramy jako elementu dzieła i wprowadzimy je w życie w części praktycznej.
Podstawa programowa: plastyka I.1, I.2, I.4-5, II.1, II.6, III. 2, III.5
- Stylowa instrukcja
Co to znaczy mieć swój styl i jak go rozpoznać? Podczas warsztatu przyjrzymy się dziełom sztuki prezentowanym na wystawie i spróbujemy znaleźć między nimi podobieństwa i różnice. Porozmawiamy o technice, kompozycji, kolorach i tematach oglądanych prac. Na przykładzie wybranego przez grupę dzieła spróbujemy zdefiniować styl artysty tworząc instrukcję wykonania innej pracy ale w tym samym stylu. W drugiej części zajęć zweryfikujemy przygotowaną instrukcję w praktyce i wykonamy prace, które porównamy z oryginałem.
Podstawa programowa: plastyka I.1-3, I.5-6, II.1, II.6, III.2, III.6