Program
KAF
season: fall 2024
Workshops for all elementary school grades are held in the exhibition spaces of Krupa Art Foundation and are thematically linked to the exhibits or selected works. Students actively participate in the workshops surrounded by art under the guidance of gallery attendants.
Grades I–III
Forms of Painting
Core Curriculum
- Art: V.1.1-2, V.2.1-7, V.3.1-3, I.1.1-2, II.5.4
What is a painting, and how is it created? In this workshop, we’ll explore what makes something a painting. Inspired by the featured works, we’ll create our own pieces using techniques such as collage (Małgorzata Mirga-Tas) and cutout (Kasia Kmita).
(PL)
Jakiego koloru jest woda? – o barwie, świetle i cieniu
Podstawa programowa: plastyka: I.1, I.2, I.4, II.3, III.2
(PL) Jak to się właściwie dzieje, że woda wydaje się niebieska? Czy ludzie widzą świat tak samo jak zwierzęta? Na te i inne pytania spróbujemy znaleźć odpowiedzi podczas warsztatów. Obserwując barwy na obrazach prezentowanych na wystawie, eksperymentując ze światłem, zastanowimy się, jak kolory wpływają na nasze postrzeganie świata i dlaczego je rozpoznajemy. W części praktycznej zabawimy się w naukowców i przeprowadzimy szereg eksperymentów z mieszaniem barw i kolorowego światła oraz stworzymy własne prace inspirowane oglądaną wystawą.
Grades IV–VI
Painting with Words
Core Curriculum
- Polish Language: I.1.1, I.2.12, II.1.9, II.2.4, III.2.3, III.2.5
- Art: I.1, I.2, II.2, III.4-5, III.7
Can text be a painting? We’ll explore the works of concrete poetry, particularly calligrams and investigate the relationship between form and content. Inspired by Stanisław Dróżdż’s practice, we’ll create our own calligrams in the practical part of the workshop.
Grades VII–VIII
Beyond the Frame
Core Curriculum
- Art: I.1, I.2, I.4-5, II.1, II.6, III.2, III.5
What does it mean to “go beyond the frame” in art? We’ll explore creative works that broke conventions and set new trends. We’ll work on design thinking to come up with ideas for creatively using the frame as part of the artwork.
Stylish Instructions
Core Curriculum
- Art: I.1-3, I.5-6, II.1, II.6, III.2, III.6
What does it mean to have a personal style and how can we recognize it? We’ll analyze the techniques, compositions, colors, and themes of various works on display. Using one chosen work, we’ll define the artist’s style and attempt to create another work in the same style.
(PL) Warsztaty edukacyjne przygotowały i przygotował:
- Formy obrazu — Daria Miechurska
- Malowanie słowem — Alicja Łaska
- Jakiego koloru jest woda? O barwie, świetle i cieniu — Alicja Łaska
- Poza ramą — Igor Patryas
- Stylowa instrukcja — Igor Patryas