Program
KAF
sezon: jesień 2024
Spotkania przygotowane dla uczennic i uczniów wszystkich klas szkół podstawowych odbywają się w przestrzeniach wystaw Krupa Art Foundation, nawiązując tematycznie do nich lub wybranych dzieł. Uczniowie aktywnie uczestniczą w warsztatach w otoczeniu dzieł sztuki pod okiem opiekunek i opiekunów ekspozycji.
Klasy I–III
Formy obrazu
Podstawa programowa:
- V.1.1-2, V.2.1-7, V.3.1-3, I.1.1-2, II.5.4
Co to jest obraz i jak powstaje? Podczas warsztatu zastanowimy się, czy łatwo ustalić, co jest obrazem, a co już nim nie jest i w przestrzeni wystawy sprawdzimy, kto potrafi znaleźć i wymienić najwięcej rodzajów technik, w jakich może być wykonany. Zainspirowani oglądanymi działami sztuki – w praktycznej części zajęć stworzymy prace z wykorzystaniem wybranej techniki, m.in. kolaż (Małgorzata Mirga-Tas) i wycinanka (Kasia Kmita).
Klasy IV–VI
Malowanie słowem
Podstawa programowa:
- j. polski: I.1.1, I.2.12, II.1.9, II.2.4, III.2.3, III.2.5
- plastyka I.1, I.2, II.2, III.4-5, III.7
Czy tekst może być obrazem? Przyjrzymy się przykładom twórczości wykorzystującej litery i słowa, między innymi nurtowi poezji konkretnej, a w szczególności kaligramom. Zbadamy zależności między formą a treścią i zainspirowani prezentowaną na wystawie pracą Stanisława Dróżdża pobawimy się twórczo słowami. W praktycznej części zajęć stworzymy własne kaligramy i pojęciokształty (na podstawie wylosowanych wyrazów).
Klasy VII–VIII
Poza ramą
Podstawa programowa:
- plastyka I.1, I.2, I.4-5, II.1, II.6, III. 2, III.5
Co to znaczy wyjść poza ramę i dlaczego najlepiej to wytłumaczyć na przykładach z dziedziny sztuki? Podczas warsztatu poznamy kreatywne dzieła, które przekroczyły konwencje i wyznaczyły w sztuce nowe trendy. W konceptualnej części zajęć popracujemy metodą design thinking nad pomysłami twórczego wykorzystania ramy jako elementu dzieła i wprowadzimy je w życie w części praktycznej.
Stylowa instrukcja
Podstawa programowa:
- plastyka I.1-3, I.5-6, II.1, II.6, III.2, III.6
Co to znaczy mieć swój styl i jak go rozpoznać? Podczas warsztatu przyjrzymy się dziełom sztuki prezentowanym na wystawie i spróbujemy znaleźć między nimi podobieństwa i różnice. Porozmawiamy o technice, kompozycji, kolorach i tematach oglądanych prac. Na przykładzie wybranego przez grupę dzieła spróbujemy zdefiniować styl artysty tworząc instrukcję wykonania innej pracy ale w tym samym stylu. W drugiej części zajęć zweryfikujemy przygotowaną instrukcję w praktyce i wykonamy prace, które porównamy z oryginałem.